Firma- / Sundhedsordning

Når vi tilbyder at lave en firmaordning med din arbejdsplads, er det vigtigt for os at forstå netop jeres ønsker og behov. Det betyder i sagens natur, at ingen firmaordninger er ens. Vi ønsker altid en åben dialog, hvor I kan præcisere for os, hvad det er I forventer jer af en sundhedsordning, og hvor vi samtidig kan rådgive omkring vores erfaringer, således at vi får sammensat den bedst mulige firmaordning til jer. 

En firmaordning kunne indeholde fysioterapi, osteopati, massage, holdtræning, individuel træning, foredrag og ergonomisk vejledning.

Som virksomhed skal I have en firma- / sundhedsordning fordi

25% af jeres ansatte skal ikke sygmeldes pga. muskelsmerter

Det nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø konstaterer at muskel- og skeletsygdomme er årsag til 25% af det samlede sygefravær og 20% af førtidspensioneringerne

Tidlig indsats

Vejle Jobcenter har lavet et to årigt projekt, hvor de konstaterede at ergonomisk vejledning og fysisk aktivitet mv. hjalp de raske med at forblive raske og derudover blev 57% af de delvist raske helt raskmeldt og de resterende blev i stand til at arbejde flere timer. Ligeledes blev 50% af de fuldtidssygmeldte raskmeldt.

Medarbejdere skal have hjælp - så tidbesparende som muligt

Har en medarbejder behov for behandling er det ofte en tidsomkostelig affære, da de bliver nød til at afbryde deres arbejde og transportere sig til og fra behandlingstedet. Med en in-house aftale vil en stor del af dette tidstab blive sparet, da selve behandlingen kan finde sted hos jer.

Det skal være trygt for medarbejder

Der kan ikke herske nogen tvivl om at tryghed skaber trivsel – og det er tryghed at vide, at hvis jeg som medarbejder kommer galt af sted – så er hjælpen lige rundt om hjørnet.

Jon Shumba Timotej
Autoriseret fysioterapeut
Osteopat studerende

Vores nuværende sundhedsordninger

Vi har tidligere været en del af følgende sundhedsordninger

In-house sundhedsordning

Der er mange fordele ved at have en in-house sundhedsordning. Konceptet er den klart mest tidsbesparende løsning for medarbejderne, da hjælpen er lige rundt om hjørnet. Med en in-house løsning har man mulighed for at have en eller flere forskellige behandlere på forskellige dage alt efter det behov man som virksomhed har.

​In-house løsningen er således det rigtige valg af sundhedsordning, hvis man ønsker at skabe tryghed hos de ansatte og mindske sygefraværet fra ledelsen side. Det er også den perfekte løsning til virksomheder, som ønsker at en fysioterapeut skal kunne handle pro-aktivt ved at være rundt omkring på virksomheden for at forbedre arbejdsstillinger og mindske belastning og skadesfrekvensen hos de ansatte.

Det er let at starte op

En in-house klinik er let at starte op, fordi vi sørger for alt det praktiske. Vi sætter et overskuelig og flot booking system op til jeres virksomhed og leverer desuden alt det praktiske udstyr såsom briks, bord, stole og alt andet som er med til at etablere en flot mini-klinik på jeres virksomhed.

Top kvalificerede behandlere på din virksomhed

Ved at lave en in-house ordning med Efficax, er du sikret, at dine ansatte er i trygge hænder, når de skal til eksempelvis fysioterapeut, osteopat eller massage. Alle i vores team er højt kvalificerede og har flere års erfaring inden for virksomheds- og klinikarbejde. Hele det behandlende team hos Efficax tager løbende efteruddannelse for at sikre, at vi kan levere den højest mulige kvalitet på markedet.

Sygeforsikring Danmark

Tilskud på 133 kr.

gælder ved første behandling og 88 kr. efterfølgende*

Pension Danmark

Efficax samarbejder med Pension Danmark, hvilket betyder, at du ved at booke via Pension Danmarks bookingportal får dækket dine udgifter til fysioterapi hos os.